HuzuraDogru
Dini Bilgiler
 İman-İtikat
 Namaz
 Namaz Sûreleri
 Gusül
 Abdest
 Oruç
 Zekat
 Hac
 Kurban
 Ahlâk
 Evlilik ve Aile
 Kur'ân-ı Kerim
 Peygamberimiz
 Peygamberler
 Eshab-ı Kiram
 Alimlerin Hayatı
 Mübarek Günler
 Dualar
 
Sözlük & Ansiklopedi
· Dini Terimler
· Sağlık Ansiklopedisi
· Evliyalar Ansiklopedisi
· İsimler Sözlüğü
· Sağlık Sözlüğü
 
Hayatın içinde
 Hikaye
 Masal
 Tarih
 Şiir
 Fıkralar
 
Günün Sözü
 
Namaz Vaktileri
 
Arama


 
Sağlık: Enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlıyor
Haber

En çok gençler tarafından tüketilen enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlayabiliyor. Yapılan araştırmaya göre, çok sık enerji içeceği tüketen kişiler, alkolik olabilme riski ile karşı karşıya kalabiliyor.



ABD'de bin öğrenci arasında yapılan araştırma, gençlerin, enerji içeceklerini, enerji takviyesinin yanı sıra uyanık kalma amaçlı içtiklerini gösteriyor.

Araştırma, yılda 52 adet veya daha fazla enerji içeceği tüketen öğrencilerin sarhoş olma eğilimi geliştirdiklerini, daha fazla alkol tükettiklerini ve yetişkin yaşta alkol bağımlısı olabildiklerini ortaya koyuyor.

"Alcoholism: Clinical and experimental research" adlı dergide 2011 yılında yer alacak olan araştırmaya göre, çok sık enerji içeceği tüketen kişiler, alkolik olabilme riski ile karşı karşıya kalabiliyor.

ABD'nin Maryland üniversitesindeki görevli araştırmacılar, "Gençler arasında, yüksek dozda kafein içeren enerji içeceğini alkolle karıştırıp içmek gitgide moda halini alıyor ama alkolle karıştırılmış enerji içeceği, uykusuzluk gibi sorunlara yol açabilir" şeklinde uyarıda bulunuyor.

Araştırmacılar, kafein dozu yüksek olan enerji içeceğine alkol karıştırmanın sinir sistemi üzerinde uyarıcı etki yaptığını, böylece sarhoş olduğunu hissetmeyen kişinin içmeye devam ettiğini belirtiyor ve bu durumun araba kazalarına yol açabileceğine işaret ediyor.

ABD İlaç ve Gıda Dairesi (FDA) yetkilileri, bir yıldır yüksek dozda kafein içeren enerji içecekleri konusuna eğildiklerini ve bu tür içeceklerin satışına yeni bir düzenleme getirmek konusunda hızlı bir karar alacaklarını bildirdi.
(AA)

Sağlık: SON 10 HABER
Kansere ve kalp krizine şifa olan meyve
Günde 2,5 gram yeter!
Yüksek tansiyon 40 yaş üstünü vuruyor
Enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlıyor
Meyve sularındaki büyük risk!
Midyeye dikkat!
Dikkat! Bu ilacın öldürme ihtimali var
Egzersiz nezlenin düşmanı
Maden suyu mu soda mı?
Beynin kimyasını değiştiren mevsim
 
Ilgili Baglantilar
· En çok....




 Yazdirilabilir Sayfa  Yazdirilabilir Sayfa

 Bu Haberi Arkadasina Gönder  Bu Haberi Arkadasina Gönder



En çok okunan haber: Haber:
''Allah'' yazılı hurma görenleri hayran bırakıyor

 
Tarih içinden
 
Haber Puanlama
Ortalama Puan: 4
Toplam Oy: 1


Lütfen bu haberi puanlamak için bir saniyenizi ayirin:

Mükemmel
Çok Iyi
Iyi
Idare Eder
Kötü


 
Günün içinden
21.11.10
· Kansere ve kalp krizine şifa olan meyve
· Günde 2,5 gram yeter!
· Yüksek tansiyon 40 yaş üstünü vuruyor
18.11.10
· iPhone 5 yeni cüzdanımız mı olacak?
· AMD ve Intel'i bir araya getiren çalışma
· Şifresini paylaşanlara kötü haber
· Enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlıyor
· Meyve sularındaki büyük risk!
· Midyeye dikkat!
· Dikkat! Bu ilacın öldürme ihtimali var

Eski Haberler