HuzuraDogru
Dini Bilgiler
 İman-İtikat
 Namaz
 Namaz Sûreleri
 Gusül
 Abdest
 Oruç
 Zekat
 Hac
 Kurban
 Ahlâk
 Evlilik ve Aile
 Kur'ân-ı Kerim
 Peygamberimiz
 Peygamberler
 Eshab-ı Kiram
 Alimlerin Hayatı
 Mübarek Günler
 Dualar
 
Sözlük & Ansiklopedi
· Dini Terimler
· Sağlık Ansiklopedisi
· Evliyalar Ansiklopedisi
· İsimler Sözlüğü
· Sağlık Sözlüğü
 
Hayatın içinde
 Hikaye
 Masal
 Tarih
 Şiir
 Fıkralar
 
Günün Sözü
 
Namaz Vaktileri
 
Arama


 
Sağlık: Kansere ve kalp krizine şifa olan meyve
Haber

Kanseri önleme özelliği olan kayısının, yapılan deneyler sonucu kalbi koruyucu özelliği olduğu ve kalp krizi riskini de azalttığı belirlendi.



İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Dekanı Prof Dr. Ramazan Özdemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Turgut Özal Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı ile Histoloji Anabilim Dalı'nın fareler üzerinde yapmış olduğu deneyler sonucunda kayısının kalbi koruyucu özelliği olduğunu ve kalp krizi riskini en aza indirdiğinin saptandığını belirtti.

Kayısının aynı zamanda ritm bozukluklarına da iyi geldiğinin ortaya çıktığını aktaran Özdemir, şu bilgileri verdi:

''Kayısıyla ilgili farele üzerinde bir deney yaptık. 9 ile 12'şerli 3 grup halinde yaptığımız deneyde, düzenli olarak her gün bir grup fareye az miktarda, bir grup fareye daha yoğun miktarda kayısı yedirilirken, diğer gruba da hiç kayısı verilmedi. Bir süre sonra kesilen farenin ve bağlanan damarına kriz uygulandı. Laboratuvar ortamında kayısı yiyen ve yemeyen fareler arasındaki kriz riski kıyaslandı. Kayısı yemeyenlerde kriz riski fazlayken, yiyenlerin bu riski çok daha az taşıdığı görüldü. Çalışmamız A grubu dediğimiz en üst düzeydeki bir bilimsel dergide, incelendikten sonra yayınlandı. Aslında bu hayvan deneyi olmasına rağmen büyük bir gözlemsel çalışmaydı. Aynı zamanda bu grupta ritm bozukluğu da takip edildi. Kayısı yiyen grupta yemeyen gruba göre ritm bozukluğunun daha az olduğu belirlendi.''

Kayısının içermiş olduğu bazı elementlerin hücre koruyucu özelliği olduğuna işaret eden Özdemir, şunları anlattı:

''Kayısı, tıpkı bir ilaç gibi mi etkili oluyor, tabi ki hayır. Ancak kayısının içerdiği bazı önemli elementler var. Özellikle meyvede bulunan potasyum içeriği çok fazla. Kayısının şeker miktarı gerçekten çok güzel bir düzeyde. Antioksidan içeren kayısı, damar tıkandığı zaman oluşan hipopsiyi (beslenme bozukluğu) en aza indirecek özelliğe sahip. Bu özelliklerine baktığımız zaman kalp krizinden daha az etkilenme olayını da doğrulamış oluyoruz zaten.''

-''GÜNDE 3-5 KAYISI YENMELİ''-

İnsanlara günde en az 3 ile 5 kayısı yemelerini önerdiklerini belirten Özdemir, kayısının aynı zamanda iyi bir enerji kaynağı olduğunu kaydetti.

Özdemir, ''Kayısı, betokaroten denilen madde içerdiği için göz sağlığı açısından da önemli. Kayısı bağırsakları yumuşatıp, cildi de güzelleştiriyor. Her gün abartmamak şartıyla kayısı yemek insanların sağlığını önemli ölçüde etkileyecektir'' dedi.
(haber7)

Sağlık: SON 10 HABER
Kansere ve kalp krizine şifa olan meyve
Günde 2,5 gram yeter!
Yüksek tansiyon 40 yaş üstünü vuruyor
Enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlıyor
Meyve sularındaki büyük risk!
Midyeye dikkat!
Dikkat! Bu ilacın öldürme ihtimali var
Egzersiz nezlenin düşmanı
Maden suyu mu soda mı?
Beynin kimyasını değiştiren mevsim
 
Ilgili Baglantilar
· En çok....




 Yazdirilabilir Sayfa  Yazdirilabilir Sayfa

 Bu Haberi Arkadasina Gönder  Bu Haberi Arkadasina Gönder



En çok okunan haber: Haber:
''Allah'' yazılı hurma görenleri hayran bırakıyor

 
Tarih içinden
 
Haber Puanlama
Ortalama Puan: 5
Toplam Oy: 3


Lütfen bu haberi puanlamak için bir saniyenizi ayirin:

Mükemmel
Çok Iyi
Iyi
Idare Eder
Kötü


 
Günün içinden
21.11.10
· Kansere ve kalp krizine şifa olan meyve
· Günde 2,5 gram yeter!
· Yüksek tansiyon 40 yaş üstünü vuruyor
18.11.10
· iPhone 5 yeni cüzdanımız mı olacak?
· AMD ve Intel'i bir araya getiren çalışma
· Şifresini paylaşanlara kötü haber
· Enerji içecekleri alkolizme zemin hazırlıyor
· Meyve sularındaki büyük risk!
· Midyeye dikkat!
· Dikkat! Bu ilacın öldürme ihtimali var

Eski Haberler